Friday, March 23, 2012

Friends' Friday - Svetlana's favorite mani

On Friends' Friday, I either present to you a blog I love or give the pen to a non-blogging friend who shares my love of nail-polish and manicures. Today's the big comeback of lovely Svetlana.

Hell-o one and all
Today, I’d like to show you my favorite manicure. Since I discovered awesomeness of “sponging”, it has become my (almost) regular look. I’ve always been a bit crappy when it comes to proper French manicure technique, my line was a bit wavey, or deeper then it should be, and I just couldn’t be bothered with those “line sticker” things.
This is the easiest thing to make on your nails and looks fantastic.
I prefer to use shimmery colours, but it goes well with cream colours too, if you can find the right combo.


For this one I used Golden Rose 352 dark blue-ish/teal-ish with a bit of a shimmer as a base, in two coats. And for the second colour, the tip colour, I used Golden Rose 303 silver with more shimmer. Finished it off with Miss Sporty’s Top Coat.
And there you have it, lazy girls manicure. Looks fab.






That’s all for this time. Take care. Cheers.


Le vendredi, c'est Friends' Friday, le jour où soit je vous présente un de mes blogs chouchous, soit je laisse le micro à une de mes amies fan de vernis qui n'a pas de blog. Aujourd'hui, c'est le retour de la sublime Svetlana. 
Hell-o vous tous,
Aujourd'hui, je vous montre ma manucure préférée. Depuis que j'ai découvert le miracle de l'application à l'éponge, j'en fais quasiment à tous les coups. Je n'ai jamais été douée pour faire des French manucures, mon sourire était soit en zig-zag, soit trop large et je n'aime pas travailler avec les stickers-guide. 
C'est une technique facile et le résultat est fantastique. Je préfère le faire avec des vernis nacrés ou shimmer, mais ça marche aussi avec des crèmes si vous trouvez la bonne combinaison. 


Là, j'ai utilisé le Golden Rose 352 qui est un bleu foncé avec une touche de teal, j'ai mis deux couches, et pour le bout des ongles, j'ai pris le Golden Rose 303 qui est un argenté. Et j'ai fini avec une couche de top-coat Miss Sporty.
Et voilà, une manucure de paresseuse avec un résultat fabuleux. 






C'est tout pour aujourd'hui, prenez soin de vous, bises!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...