Sunday, January 1, 2012

Best of 2011 in The Purple Fairy Book



Here it is, my final pick for 2011. I chose to present only polishes that had been featured on the blog and released in 2011, and even with those limitations, I could only narrow it down to 20. Here's the complete list, in no particular order:
OPI Play the Peonies
I waited long to grab this shade and it was no disappointment, it's a sweet shimmery pink that flatters every hands and makes a nice break from vampy shades from time to time.
China Glaze Below Deck
My only pick from CG's Spring Collection, it has become a classic cream colour known as "grurple", the shades that made darker polishes fashionable and I never get weary of it!
Models Own Pinky Brown
Part of the much talked about Beetlejuice collection, it's the darker brother of the famous Bad Fairy from MAC and a perfect fall shade.
H&M Peppermint Fusion
I got this colour in a mistake and I loved it all through Spring and Summer, it's instant cheer in a bottle!
A-england Avalon
Among the several "purple to blue through pink" multichromes that were released this year in various forms (foil with OPI Grape Set Match, glitter with OPI DS Temptation...), I had to pick Avalon, a polish that still amazes me by its quality but mostly by its fantastic colour and brightness!
Zoya Shay
This year, Zoya has focused on neutral shades, firstly with the Touch Collection, and in it, Zoya Shay became my mannequin-hand shade with beautiful shimmer to add a sophisticated touch.
OPI Pros & Bronze
I already said it, but the Glam Slam Collection was without doubt the best for 2011 in my opinion, and Pros & Bronze is one of the big surprise. I never expected to like this orange-coppery shade, but it's so complex and rich that I couldn't help it and wore this more than once on my hands and toes!
OPI Rally Pretty Pink
Still in the Glam Slam Collection, Rally Pretty Pink was the first version of those "pink/mauve shades packed with golden shimmer" that we saw a lot this year: Zoya Faye, OPI It's My Year Orly Rock the World... Though it's a stainer, it's really beautiful and full of surprises.

LM Cosmetic Arthur
Of course, Brocéliande had to be my favourite LM Cosmetic Collection for 2011 and I chose Arthur to feature in this because it's a colour I would never have thought I'd like and I ended loving it so much that I bought several clothing items to match and wore it regularly during the fall season!

Orly Sweet Peacock
Another very good surprise, a beautiful blue so bright that it'll make your nails glow in the shade. Completely mesmerizing.

Essie Topless & Barefoot
Pinky beige with Essie's perfect formula, what else? I'm already well into my second bottle...

Accessorize Pink Spice
I couldn't have Bad Fairy, so I'll be grateful to Accessorize for this beautiful dupe, I have a stupid smile on my face each time I take my bottle out :p

OPI I Brake for Manicure
The perfect fall colour in my book, neither purple nor brown, just edgy enough to be interesting without being black, with a perfect formula.

Color Club Sugar Plum Fairy
Told you this one would be in the list. It's mauve, it's glitter, it's holo, nothing more to say!

A-england Elaine
I cannot grow weary of edgy purples, and this one is as perfect as only A-england knows how to make them.

China Glaze CG in the City
Another glitter that was part of my end-of-year glitter feast, and I've just realised that it's pretty much the glitter version of OPI I Brake for Manicure...

OPI Designer de Better
I will reswatch this one soon because my original post is just terrible... In spite of having high hopes for the Muppets collection, only this one ended up in the list, because it seems to be quite classic (a champagne foil) but it's completely unique and will be flattering on everyone!

Zoya Megan
Another Zoya cream, part of the lovely Feel collection. I chose this one because it's mauve, and well, you know how I like this colour!!

H&M Bambi Pink Skies
I've searched long for it and never expected to find it at H&M: the perfect baby pink cream...
OPI Be a Dahl-ia Won't You?
And to finish, the counterpart from Play the Peonies, a bright and gorgeous summery shimmery pink. I would never have thought I could wear such colours, but this one is a total winner!






Voici donc avec du retard ma sélection pour 2011. Je n'ai choisi que des vernis sortis en 2011 et présentés sur le blog, et même avec ça, j'arrive à 20... Voici le détail, sans ordre particulier: 

OPI Play the Peonies
J'ai attendu longtemps avant d'avoir ce vernis et il ne m'a pas déçue: un rose pâle nacré magnifique qui va à tout le monde et permet de faire des pauses entre deux vernis flashy!

China Glaze Below Deck
Mon seul choix de la collection de printemps de China Glaze, cette couleur est devenue un classique et je ne m'en lasse pas!

Models Own Pinky Brown
Dans la très populaire collection Beetlejuice, c'est le cousin foncé du Bad Fairy de MAC et une couleur sublime pour l'automne.

H&M Peppermint Fusion
J'ai acheté cette couleur en pensant avoir autre chose, mais je ne regrette rien, je l'ai porté tout le printemps et tout l'été, c'est LA couleur qui me mets instantanément de bonne humeur!

A-england Avalon
Dans tous les multichromes "du violet au bleu en passant par le rose" qu'on a vu cette année sous diverses formes (en foil avec OPI Grape Set Match, en paillettes avec OPI DS Temptation...), je me devais de choisir Avalon, un vernis magique tant par sa qualité que pour sa couleur sublime!

Zoya Shay
Cette année, Zoya a beaucoup fait dans les couleurs neutres, en commençant par la collection Touch, et Zoya Shay est devenue ma teinte "mannequin" avec un nacré sublime qui le rend très sophistiqué.

OPI Pros & Bronze
Je l'ai déjà dit, mais pour moi, la collection Glam Slam d'OPI a été la meilleure de 2011 et Pros & Bronze fut une grosse surprise. Du cuivre-orangé sur mes ongles? ah ben oui en fait, j'adore et j'en ai mis à plusieurs reprises sur mes mains et mes pieds!!

OPI Rally Pretty Pink
Toujours dans les Glam Slam, Rally Pretty Pink a été la première variation du vernis "rose/mauve avec des reflets dorés" qu'on a vu partout ensuite avec Zoya Faye, OPI It's My Year, Orly Rock theWorld... Il tache, mais il est sublime!


LM Cosmetic Arthur
Sans surprise, ma collection préférée de 2011 chez LM Cosmetic a été Brocéliande et j'ai choisi de mettre Arthur dans cette liste car, une fois de plus, c'est une couleur que je n'aurais pas pensé porter et j'ai fini par l'aimer tellement que j'ai acheté plusieurs vêtements assortis et je l'ai porté pendant tout l'automne!


Orly Sweet Peacock
Une autre très bonne surprise, un bleu sublime et si vibrant qu'il fait presque briller les ongles dans le noir. Il est just hypnotisant!


Essie Topless & Barefoot
Un beige rose avec la formule parfaite d'Essie, que demander de plus? J'en suis déjà à mon second flacon...


Accessorize Pink Spice
Je ne peux avoir Bad Fairy, alors je serai longtemps reconnaissante à Accessorize pour ce sublime jumeau. J'ai un grand sourire idiot à chaque fois que je sors mon flacon!


OPI I Brake for Manicure
La teinte d'automne parfaite, pas vraiment violet, pas vraiment marron, juste suffisamment foncé pour être intéressant sans être noir, et le tout avec une formule parfaite.


Color Club Sugar Plum Fairy
Je vous avais dit qu'il serait dans la liste: mauve, paillettes, holo, rien d'autre à dire!


A-england Elaine
Je ne me lasse pas du violet, et celui-ci est parfait, comme seul A-england sait les faire...


China Glaze CG in the City
Un autre de mes vernis paillettes vu récemment, et je me rends compte qu'en fait, c'est presque l'équivalent du OPI I Brake for Manicure mais en paillettes...


OPI Designer de Better
Je referai un post sur ce vernis, les photos sont vraiment horribles... J'avais de grands espoirs pour la collection Muppets et au final je ne retiens que celui-là, parce qu'il semble être classique (un foil champagne) mais en fait, il est complètement unique et très flatteur!


Zoya Megan
Un autre crème de Zoya de la collection Feel. J'ai pris celui-ci car il est mauve, et vous savez, le mauve et moi...


H&M Bambi Pink Skies
Je l'ai longtemps cherché et n'aurais jamais pensé le trouver chez H&M: le vernis rose bébé parfait...
OPI Be a Dahl-ia Won't You?
La boucle est bouclée avec cet autre vernis de la collection Nice Stems, l'opposé de Play the Peonies, un sublime rose très vif, gorgé de reflets. Le genre de couleur dont je ne me serais pas crue capable, mais je suis fan!

2 comments:

  1. My favourites are ModelsOwn Pinky Brown, A-england Avalon and Orly Sweet Peacock. I would absolutely buy these!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...