Saturday, November 19, 2011

OPI Muppets - Rainbow Connection & Divine Swine

I'm finishing my OPI Muppets with the two glitters I chose out of the available six. The Muppets glitters consists of four shades similarly built up: very small colored glitter (in purple for Divine Swine, green for Frog of Bel-Air, blue for Gone Gonzo and red for Gettin' Miss Piggy with It) with large silver glitter. The other two are Excuse-Moi (candy pink and holo fine glitter) and Rainbow Connection (multicolored medium and large glitter). I'm presenting you Divine Swine and Rainbow Connection, only on one finger each because removal is a major pain with those.
I'm usually ok with removing glitter, especially with remover box like Sally Hansen's Kwik Off or Sephora's (well, with my Sephora's, I threw away the remover and replaced it with my usual one, since it's well-known that the Sephora polish remover is really bad for nails), but honestly, those ones are really, really bad. You'll see on some pics that I had glitter all over my fingers!





So this is Rainbow Connection on the pointer and Divine Swine on the middle, two coats each, no top-coat. Application was not as bad as I feared, provided you don't try the usual way, brushing over the nail, but instead, go for light dabs to place the glitter evenly all over the nail.


As you can see, coverage isn't bad in two coats, though to wear them alone, a third would look better. It might be a bit tricky because while the dabbing technique helps to place the glitter, it does make thicker coats than usual. I would probably do two coats dabbing, wait until they're dry and then a final one brushing.
The finish isn't even so bad for a glitter, though of course it's not glossy and smooth and would need top-coat to be perfect.
Since I don't usually wear glitters alone but as layering polishes, I tried some combos. With Divine Swine, I tried a silver base and a magenta purple base. Pointer is Zoya Trixie with one coat of DS and middle is one coat of OPI Pamplona Purple with one coat of DS.






I thought the silver layering would turn out great, but DS actually dulls the base and the end result is quite disappointing imo. On the contrary, layering over Pamplona Purple makes a beautiful combo, I love it!!
With Rainbow Connection, I used Zoya Trixie as well, and I find it looks quite great, so I think I found great combos for both!





Edit: After writing this article yesterday, I decided to try a full Rainbow Connection manicure, so here's three coats of Muppets crazy glitter, with two coats of top-coat (I think I actually had nightmares about the removal last night!!), in the pale autumn morning sun. As you can see, there's a bit of shrinkage because of the amount of coats but in real life it barely shows. If I manage to grow my nails for Christmas, I'll give it another try!



Me voici arrivée à la fin des OPI Muppets que je possède avec les deux vernis paillettes que j'ai pris parmi les six proposés. Parmi les six, quatre sont faits sur le même modèle: des paillettes très fines de couleur (magenta pour Divine Swine, vert pour Frog of Bel-Air, bleu pour Gone Gonzo et rouge pour Gettin' Miss Piggy with It) mélangées à de large paillettes hexagonales argent. Les deux autres vernis pailletés sont Excuse-Moi (rose bonbon avec fines paillettes rose et holo) et Rainbow Connection (grandes et moyennes paillettes de toutes les couleurs). Je vous présente ici Divine Swine et Rainbow Connection, sur un seul doigt à chaque fois vu qu'ils sont une horreur à enlever. 
La plupart du temps, je ne me plains pas trop du démaquillage des vernis paillettes vu que j'ai un stock de bains dissolvants, que ce soit les Kwik Off de Sally Hansen ou les Sephora (enfin, pour les Sephora, j'ai viré le dissolvant de base et l'ai remplacé par mon dissolvant habituel, le dissolvant Sephora est une catastrophe pour les ongles), mais franchement, ces vernis là sont un vrai cauchemar. Vous verrez sans doute des photos où mes doigts sont couverts de paillettes.




Voici donc Rainbow Connection sur l'index et Divine Swine sur le majeur, deux couches à chaque fois, pas de top-coat. Je m'attendais à pire pour l'application, mais si on tapote avec le pinceau pour placer les paillettes plutôt que de peindre l'ongle de la façon habituelle, ça se passe plutôt bien.
En deux couches, la couvrance n'est pas mauvaise, même si une troisième serait nécessaire pour pouvoir porter ces vernis seuls. Ca peut être compliqué vu que la technique "tapottage" fait des couches plus épaisses. Pour trois couches, je ferais sans doute deux en "tapottage" et une dernière selon la technique habituelle pour lisser le tout.
Le fini n'est pas trop granuleux pour des paillettes, même si bien sûr il faut du top-coat pour un résultat parfait.
Je porte rarement les vernis pailettes seuls, en général je mets une couche de couleur en base, j'ai donc essayé diverses combinaisons pour ces deux vernis. Pour Divine Swine, j'ai essayé une base argent avec Zoya Trixie sur l'index et une base magenta avec Pamplona Purple. 





Je pensais que la base argent serait la meilleure combinaison mais Divine Swine ternit le résultat final et c'est très décevant. En revanche, avec Pamplona Purple, le résultat est très sympa, j'adore!
Pour Rainbow Connection, j'ai essayé la base argent de Zoya Trixie et je suis satisfaite de la combinaison!




Edit: Après avoir écrit cet article hier soir, j'ai voulu tenter la manucure totale Rainbow Connection, voici donc trois couches de délire pailleté et deux couches de top-coat (je crois que j'ai même fait des cauchemars sur le démaquilage cette nuit!!!), au pâle soleil d'un matin d'automne. Il y a un peu de "rétrécissement" sur l'annulaire, pas surprenant avec le nombre de couches, mais en vrai ça se voit à peine. J'espère pouvoir faire pousser mes ongles d'ici Noël histoire de pouvoir retenter le coup!!




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...