Monday, November 28, 2011

OPI Burlesque Glitters + comparisons

Are you bored of glitter yet? I hope not, because it's not quite over!! Today you have three for the price of one, as I'm showing you three polishes from OPI's Christmas collection in 2010, Burlesque. When I first saw promo pics from the Muppets collection, I thought it might take the place of my favourite OPI Collection, de-throning the Burlesque collection. But Burlesque is still on top, I have 7 out of 12 polishes in this collection (and only 6 from the Muppets, with two I'm not completely a fan of, Meep-Meep-Meep & Pepe's Purple Passion), with two having back-up bottles. 
You've already seen Sparkle-icious, aka Mardi Gras in a bottle, and I have three others, the purple one, Show it and Glow it, the blue, Simmer and Shimmer and the gold, Bring on the Bling. The Burlesque glitters were all made on the same pattern: fine coloured glitter with silver and some multicoloured particles. They apply easily and are opaque in two to three coats.





As you can see, even if the main colour really shows, you can see multicoloured particles that add a beautiful dimension. Since I love glitters, you might guess I have comparison material.
First for the blue Simmer and Shimmer, with the famous Absolutely Alice from the Alice in Wonderland collection. AA is a magical polish that I will show on its own, because it's really worth it. While Simmer & Shimmer's base colour is pale blue, Absolutely Alice is resolutely turquoise, with only a touch of gold.






I had compared Bring on the Bling with Sparkle-icious in my previous post, and here it is with Color Club Gingerbread.



Gingerbread's base colour is lighter, and while Bring on the Bling can offer good coverage in two coats, it's not quite enough for the CC polish. Both have other colours in their mix, but Bring on the Bling has multicoloured non-shifting colours while Gingerbread has holo glitter, which makes it more versatile.

Vous en avez marre des paillettes? Je n'espère pas, car ce n'est pas fini! Aujourd'hui, j'en ai trois pour le prix d'un, puisque je vais vous montrer les petits bijoux de la collection OPI Noël 2010, Burlesque. Quand j'ai vu les photos promotionnelles de la collection Muppets, j'ai pensé qu'elle pourrait détrôner les Burlesque pour le titre de "collection préférée", mais au final, je n'ai pris que 6 Muppets (dont deux qui m'ont un peu déçue), alors que j'ai 7 Burlesque sur 12 (dont deux avec du stock!).
Vous avez déjà vu Sparkle-icious, alias Mardi Gras dans une bouteille, et j'ai trois autres couleurs, le violet Show it and Glow it, le bleu Simmer and Shimmer et le doré Bring on the Bling. Les pailletés Burlesque ont tous en commun d'être faits de petites particules mélant la couleur de base avec de l'argent et une variété d'autres couleurs. Ils s'appliquent facilement et sont opaques en deux à trous couches.




Comme vous pouvez le voir, même si la couleur de base est bien présente, les paillettes multicolores ajoutent une superbe dimension au résultat final.
Vu mon amour des vernis pailletés, vous vous doutez bien que j'avais de quoi comparer ces petites merveilles. 
En premier, Simmer and Shimmer et le célèbre Absolutely Alice de la collection Alice in Wonderland. Absolutely Alice est un vernis magnifique qui aura droit à son propre post car il le vaut bien! Simmer and Shimmer a une base bleu ciel alors qu'Absolutely Alice est résolument turquoise avec une petite touche d'or.





J'avais comparé Bring on the Bling et Sparkle-icious dans mon post précédent, et le voici avec le Gingerbread de Color Club. 



Gingerbread est plus clair et alors que Bring on the Bling offre une bonne couvrance en deux couches, ce n'est pas tout à fait assez pour le Color Club. Ils ont tout deux d'autres couleurs dans leurs paillettes, qui sont multicolores mais ne changent pas pour Bring on the Bling et holo pour Gingerbread. 

2 comments:

  1. OHHHHH WOUHAW WOUHAW WOUHAW !!!!!
    J'adore aussi !
    Et les comparaisons sont superbe !

    ReplyDelete
  2. On n'a jamais trop de paillettes, surtout à Noël ;p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...