Sunday, September 11, 2011

Sunday Special - A Hobbit, Some Birds of a Feather and Breakfast Roses

This is quite a random post, a sum-up of many things I wanted to say. While I'm happy to have a stash of pictures to keep going while my nails are at rest (well, I do still polish my nails, but less often, I do a lot of nailcare), it feels weird to be talking about manicures from long ago, it's kind of "disconnected".
So, first thing, this morning I invite you to Meet My Hobbit: I already told you about Yoko and her Sunday cats, today's my own black and white devil!! 

I had a tough week, I was working on a contract that was at once boring and difficult, it was quite depressing, with some insomnia on top, I'm really glad it's over. And sometimes, things work out ok, I received a package on Friday that really sent my morale soaring: Orly's Birds of a Feather collection! I had been eyeing it for a while (especially because of Fowl Play, the OPI Merry Midnight dupe, but a couple of others were calling me) and in the end, I found an Ebay-shop in which buying three polishes was as expensive (once shipping fees were added) as buying the whole, so I caved in. Pictures were taken at night, but the colour are rather accurate:

Sea Gurl, Peachy Parrot, Sweet Peacock, Fowl Play, Nite Owl, Lucky Duck


Besides Fowl Play, which I knew I would adore, and Nite Owl (you know I never get tired of beige colours, and this one is particularly nice and original), I had two very good surprises: Sea Gurl, but especially Sweet Peacock. I don't go a lot towards blue naturally, but that one is just mesmerizing. I'll tell you more about those four polishes in detailed articles, but I couldn't wait to show you. Peachy Parrot and Lucky Duck are not my kind of colours, though I have to say that they are both top-notch quality, apply beautifully and have a perfect finish. I'll probably add them to my Sale/Swap page (whenever it'll be done), so if you like them, stay tuned!!

And finally, I wanted to show you that when you have the right technique, nail-art can sometimes be real easy! I saw this article on Nature Nails, she took inspiration on Simply Rins and I just fell in love with the results. I have no acrylic paint, just a basic set of nail art brushes, and I was taking my breakfast this morning while I suddenly felt like trying (you can never know when the Muse strikes!!). And here's my result, so it shows how easy it is!!!



And now it's time to wake Minnie up and start pestering her about writing her Beauty Minute!!

Le message du jour est un peu du n'importe quoi, un pêle-mêle de pleins de trucs que je voulais vous dire. Même si je suis contente d'avoir plein de photos à vous montrez pendant que mes ongles se reposent (je les vernis encore, mais moins souvent, et surtout je fais beaucoup, beaucoup de soins), ça fait bizarre de parler de vieilles manucures, je me sens déconnectée!!
Alors, pour commencer, je vous invite à rencontrer mon Hobbit : je vous ai déjà parlé des chats du dimanche de Yoko, et bien aujourd'hui c'est le tour de mon petit diable bicolore!

J'ai passé une semaine difficile, entre autres parce que je bossais sur un contrat à la fois ennuyeux et difficile, ajoutez un peu d'insomnie pour aider et je suis vraiment contente que ce soit fini. Et comme parfois les choses s'imbriquent bien, j'ai reçu un colis vendredi qui m'a bien remonté le moral: la collection Birds of a Feather d'Orly! J'avais repéré quelques couleurs et au final, dans la seule boutique Ebay qui les vendaient à l'international, cela revenait moins cher de les prendre tous que de n'en prendre que trois. Les photos ont été prises de nuit, mais les couleurs sont assez bonnes :


Sea Gurl, Peachy Parrot, Sweet Peacock, Fowl Play, Nite Owl, Lucky Duck




J'adore Fowl Play, aucune surprise, je bave sur OPI Merry Midnight depuis des années, et Nite Owl (oui, j'aime les beiges!!!), et j'ai été très agréablement surprise par Sea Gurl, mais surtout par Sweet Peacock: moi qui ne vais pas beaucoup vers les bleus d'habitude, celui-ci m'a ensorcelée. Je vous parlerai de ces quatre vernis dans des articles dédiés, mais je ne pouvais pas attendre pour vous les montrer!! Peachy Parrot et Lucky Duck ne sont pas mes couleurs, même si la qualité est fantastique, ils s'appliquent tout seuls, sèchent vite et ont un fini magnifique, ils vont sans doute atterrir dans ma page "Vente / Echange" (quand j'aurai le temps de la finir :p ), alors si vous les aimez, ayez l'oeil!

Et enfin, je voulais vous montrer que parfois, quand on a la bonne technique, le nail-art, c'est super simple! J'ai vu un article sur Nature Nails, qui renvoie à Simply Rins, et j'ai adoré le rendu. Je n'ai pas de peinture acrylique, juste quelques pinceaux de nail-art, et je prenais mon petit-déjeuner quand l'envie m'a prise d'essayer (on ne prévoit jamais quand la Muse frappe). Et voilà le résultat, donc c'est vraiment simple!!




Et maintenant, c'est l'heure d'aller réveiller Minnie et de l'embêter pour qu'elle écrive sa Minute Beauté.
Bon Dimanche!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...