Thursday, September 22, 2011

Orly Birds of a Feather - Part 2 and comparisons

Back with Orly Birds of a Feather collection for the last three colours. I could say "my favourite colors", but that would be excluding Sweet Peacock and I really love it. But the three polishes I'm showing you today are "sure hits" with me, one violet, one grey and one beige.
First is Fowl Play, the one I had been eagerly waiting for ever since it was first talked of, because it was said to be a dupe of OPI Merry Midnight, a beautiful but hard to find polish from 2009 (last time I checked, it was at 24$ on Ebay). As you can read here, it seems the two are not exact dupes but they are close enough for me to be happy. Fowl Play is a dark purple jelly packed with orange, blue and red flakies. You see it here in two coats with base and top-coat.






This polish is just fireworks in a bottle: looking at my nails, I feel like I'm watching the sky on July 14th! In spite of my big stash of purple polishes, it's really unique and I have nothing to compare it too (at some point I thought Nfu Oh 51 was close, but both the base colour and the flakies make a completely different result).
Now we're entering the world of comparable polishes, with the grey Seagurl. Grey, metallic, applying like a dream, crazily glossy. Do I love it? Yessum! This is two coats, no top-coat.


I really thought I would have a close cousin for Seagurl, but it turns out I don't. I took out China Glaze Awaken and LM Cosmetic Ombre (my Chanel Black Pearl dupe) to show you the differences. Awaken is a blue-leaning dark grey, Ombre is a green-leaning dark grey, and I would say Seagurl is more black leaning, maybe with a bit of yellow. Seagurl is on my pointer, Awaken on my middle and Ombre on my ring finger.







Last but not least, this is Nite Owl. This is the other polish I wanted to grab from the start, be it only for the name (a reference to my famous Finnish twin brother!!), and because I love beiges. This one is light and without any trace of pink, it's not at all taupey, and it's packed with silver shimmer. As usual, two coats, and no top-coat either on the pics.



You see it compared to Sephora Killer Trendsetter (on the pointer) and Sinful Colors Twilight (on the ring finger). As you see, it's right in between both for the base colour, so no dupe there and I feel perfecly entitled in owning the three of them!!







Me revoilà avec la collection Birds of a Feather d'Orly et les trois dernières couleurs. Je pourrais dire "mes couleurs favorites", mais cela excluerait Sweet Peacock et j'ai vraiment eu un énorme coup de coeur pour ce sublime bleu. Mais les trois vernis que je vais vous montrer aujourd'hui sont des classiques pour moi, le genre de couleurs que je suis sûre d'adorer, violet, gris et beige.
Fowl Play tout d'abord, LE vernis que j'attendais depuis le début, car il est un dupe du Merry Midnight d'OPI, un sublime vernis de 2009 qui est déjà rare et très onéreux (la dernière fois que j'ai regardé, il était à 24$ sur Ebay). Il paraît (comme on peut le lire ici) qu'ils ne sont pas exactement similaires, mais franchement, l'à-peu-près me va très bien! Fowl Play est un jelly violet rempli de flakies oranges, bleues et rouges. Vous le voyez ici en deux couches avec top-coat.










Ce vernis, c'est le ciel du 14 juillet avec le feu d'artifice mis en flacon! Et même avec tous mes vernis violets, je n'en ai aucun qui soit comparable (à un moment, j'ai pensé que le Nfu Oh 51 s'en approchait mais la couleur de base est différente, les flakies aussi donc le résultat final n'a rien à voir).
Nous entrons maintenant dans le domaine des vernis comparables, avec Seagurl. Gris, métallique, un rêve à appliquer, un superbe lacqué... Est-ce que je l'aime? Oh oui!! Deux couches, sans top-coat.





Je pensais vraiment que j'aurais un cousin proche du Seagurl, mais en fait non. J'ai sorti Awaken de China Glaze et Ombre de LM Cosmetic (mon dupe du Black Pearl de Chanel). Awaken est un gris à base bleue, Ombre est un gris à base verte et Seagurl... un gris à base noire, avec peut-être un peu de jaune. On a ici Seagurl sur mon index, Awaken sur mon majeur et Ombre sur mon auriculaire.












Dernier mais pas des moindres, Nite Owl. C'est l'autre vernis que je voulais depuis le début, ne serait-ce que pour son nom (un clin d'oeil à mon illustre frère jumeau finlandais), et parce que j'aime les beiges. Celui-ci est clair et sans aucune trace de rose, donc on est vraiment avec un beige et pas un taupe, et il est rempli de paillettes argentées. Encore une fois, deux couches, pas de top-coat.





Et là, vous le voyez en comparaison avec Killer Trendsetter de Sephora (sur l'index) et Twilight de Sinful Colors (sur l'annulaire). Comme vous pouvez le voir, la couleur de base est pile entre les deux et je ne culpabilise donc pas du tout d'avoir les trois!!











No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...