Wednesday, August 3, 2011

Zoya Touch nude collection

As much as I love dark vampy colours or glitter, I also love nude shades. For me, having beautiful hands is not only having long nails, it's also a question of healthy-looking hands and fingers. For that nude shades are very unforgiving, and pulling off pretty hands with a nude polish means a lot in my book. But "nude" covers a lot of shades and it takes time to find exactly what shade is made for your skintone.
So when Zoya announced the release of the Touch collection, I had to give it a try. Those three one-coater shades are supposed to enable anyone to find their perfect colour.
Here are Minka, Pandora and Shay, from top to bottom. I kept the first picture to show you the shimmer of those shades. In spite of the announced one-coater quality, I found that I often needed two for a good result.







This last picture really shows what I was talking about at the beginning: I find it quite impressive how Minka gives me a lobster pointer. This is clearly not a shade for me, and that's why you'll only see it on Minnie's hands, because it looks fantastic on her. It seems I can pull off both Pandora and Shay. I suspect Pandora to be of the same family as OPI's You're a Doll, that calls for a comparison. But the real surprise comes from Shay: I didn't expect this peachy shade to be my perfect nude. 
See you tomorrow for my mannequin hands :)



J'adore les couleurs sombres et les paillettes, mais j'ai aussi beaucoup les couleurs "chair". Pour moi, avoir de belles mains ce n'est pas juste une question de longueur d'ongles, mais aussi de santé de la peau et d'hydratation. Pour ça, les teintes chair ne pardonnent rien et avoir de jolies mains avec un vernis "nude" m'a toujours fasciné. Cependant, quand on dit "nude", cela couvre une large palette de nuances et cela peut prendre du temps de trouver la teinte qui complimente parfaitement votre peau. 
Alors, quand Zoya a annoncé la sortie de la collection Touch, je me devais de l'essayer. Ces trois vernis en une couche sont sensés permettre à chacune de trouver sa couleur parfaite.
Voici Minka, Pandora et Shay de haut en bas. J'ai gardé la première photo pour vous montrer les reflets nacrés de ces trois vernis. Bien qu'annoncés comme des vernis une couche, je n'arrive en général pas à avoir un joli résultat sans en mettre une seconde.








Cette dernière photo montre vraiment ce dont je parlais au début: je trouve assez impressionnant de voir à quel point Minka me donne la peau rouge. Clairement, ce n'est pas une teinte pour moi, et c'est pour ça que vous ne la verrez que sur les mains de Minnie, car sur elle, c'est magnifique. Je peux porter les deux autres teintes sans problème. Pandora me semble être de la même famille que You're a Doll d'OPI, il faudra que je les compare. Mais la véritable surprise est Shay: je ne m'attendais pas à ce que cette teinte pêche soit mon nude parfait.
A demain pour découvrir mes "mains de mannequin".

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...