Monday, August 29, 2011

Nubar Contempo

You thought I was done boring you with my Monday Updates? Seems I'm not, or at least not yet :p
First, sorry for the absence of Minnie's BM yesterday, she did write an article but I didn't have time to edit it, find illustrations and translate it. It'll be up some time during the week. Then, I've decided that I would include some other things in this blog beside nail polish and beauty products, things like accessories, jewels, shoes, maybe even clothes (though I won't be modelling!!). I will probably use my Wednesday post, because sometimes I feel like talking about a beauty product, but not always, and I don't want to think "I HAVE to do that" on my own blog... So I guess we're venturing more and more into the Purple Fairy Book and not only into the Purple Fairy Manicures!! We'll see how it goes.

For the moment, back to basics. I had to file my nails down again yesterday because of a break, they're now all at the same length so let's hope I'm done with shortening them for a while (I actually like very much the length I had before yesterday!!). I have a couple of "before the break" manis to show you before the nubbins.
Fashion and trends are funny in that they present as brand new and indispensable something that's usually been around for quite a while and all the trend-hunters go crazy about it on demand. Chanel just released a matifying top-coat and the fashion world is head over heels about it, while for us polish-addicts, matte is soooo 2009!! But as it happens, I have a couple of matte/satin/suede nail polishes that I love so it made me want to show them to you. I will start with the gorgeous Contempo from Nubar's Modern Matte Collection. It's a red and that's not a colour you'll see often on me (I think I have even less reds than greens!!). It's not very bright and borders on burgundy - a most appropriate shade for the proud Burgund that I am!! (it's funny though how it's "burgundy" in English, after the wine, but "bordeaux" in French, also after the wine, but it's the competition!!).
The Nubar Modern Mattes have a very fine shimmer which gives them depth once dry and makes beautiful finish should you wish to top-coat them. You see it in two coats, no base, no top-coat.






And then of course, I had to show you with top-coat (I actually forgot to top-coat it before removing it - I wanted to wear it matte - so I reswatched it quickly, hence the lack of clean-up and some left-over shimmer particules from another manicure).






Vous pensiez être débarrassés des bilans du lundi? Pas tout à fait encore!! Tout d'abord, pardon pour l'absence de la Minnie's BM hier, elle a écrit un article mais c'est moi qui n'ai pas eu le temps de l'éditer, trouver les illustrations et le traduire. Je le publierai dans le courant de la semaine. Ensuite, j'ai décidé d'étendre la rubrique du mercredi au-delà des produits de beauté, parce qu'il y a plein de choses que j'aimerais partager, que ce soit des accessoires, des bijoux, des chaussures et même des fringues (bien que je ne jouerai pas les modèles!!). Je vais détourner le mercredi de son (court) usage parce que je n'ai pas envie de me forcer à écrire sur un produit de beauté s'il y a autre chose qui m'inspire. C'est mon blog après tout!! Nous allons donc explorer plus avant le Livre de la Fée Violette, plutôt que de s'arrêter aux manucures!!!
Mais pour l'instant, retour aux sources. J'ai raccourci mes ongles hier, à nouveau, suite à une casse. Au moins maintenant ils sont tous à la même longueur et j'espère pouvoir les faire pousser un peu à nouveau, j'aime bien la longueur que j'avais jusqu'à hier. J'ai encore quelques photos à vous montrer en "version longue" avant le retour des nains.

Une chose qui me fait beaucoup rire dans la mode et les tendances, c'est quand elles s'attachent à présenter comme nouveau et révolutionnaire quelque chose qui existe depuis longtemps, et que les "fashionistas" poussent des cris d'orfraie. Chanel vient de sortir un top-coat matifiant et le monde des tendances n'en peut plus de s'esbaudir, alors que pour les nail-addicts comme nous, le mat, c'est complètement 2009!! Mais en l'occurence, j'ai quelques vernis mats/satins/suedes que j'aime beaucoup, ça m'a donné envie de vous les montrer.  Je commence avec le sublime Contempo de la collection Modern Matte de Nubar. C'est un rouge, et ce n'est pas une couleur que je porte souvent (je crois que j'ai encore moins de rouges que de verts!!). Il n'est pas très vif et se rapproche du bordeaux, ce qui me va plutôt bien.
Les Modern Mattes de Nubar sont très subtilement nacrés, ce qui leur donne une jolie profondeur une fois secs et permet d'avoir de très belles couleurs si on veut les top-coater. Voici Contempo en deux couches, sans base, sans top-coat.












Et maintenant avec top-coat (en fait, j'avais complètement oublié de le top-coater et le prendre en photo avant de l'enlever - je l'ai porté mat - donc je l'ai remis rapidement, d'où l'absence de nettoyage et quelques paillettes qui trainent sur mes doigts de la manucure que je venais d'enlever.)





2 comments:

  1. I prefer it without top coat, way more classy in my opinion.

    ReplyDelete
  2. Well, with top-coat, it's a regular red, while in matte, it does stand out.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...