Sunday, August 21, 2011

My Manicure Part 2 - High Intensity Moisturizers

Another week without Minnie, I promise you she's coming back next week. So today I'll be telling you about what I call High Intensity Moisturizers or Rescue Treatments for your hands. Those are the products you apply when you can do without your hands for half an hour, because they will be greasy, but they'll thank you for it. I've tested two different ones, LUSH's Tiny Hands and Burt's Bees Hand Salve.


Lush Tiny hands

As you see above, my Tiny Hands is quite worn out already, so I included a picture of a brand new one with a real one in comparison to show you the real size (this is not my hand, it's a pic I found on internet). You can check the ingredient list HERE, it's packed with good things to moisturize your hands. The overall scent is sweet, I smell vanilla, though Minnie thinks it smells like woodwax!! It's the one I have on my bedside table, I rub my hands with it right before going to bed and I wake up to smooth and moisturized mittens. In winter, I even put on gloves to keep the product working longer (and avoid my bedsheets being covered, but I don't really mind since the smell is lovely) I really love this product, I already have a back-up in order!!



Burt's Bees

My nail work station is in my office since I'm lucky to work from home: my Helmer and all the mess on top stands next to my books on Medieval Literature and my translation tools, and in the top drawer of said Helmer are all my nailcare products. Burt's Bees is in its rightful place there since, while it's definitely a serum that leaves your hands greasy, I use it in the day. Whenever my hands are uncomfortable, and especially in the morning, before I get to work and after I've done some tidying and cleaning around the flat, I treat my hands to some Burt's Bees to soothe them. I don't know if it's the beeswax or the eucalyptus, but for me, B's Bees Hand Salve is a "medicinal" treatment, it "smells efficient"!! I think that when I'm done with LUSH Smitten as my daily cream, I might not need Burt's Bees anymore, my Body Shop cream will be enough, but for the moment, the duet works really well.
Une autre semaine sans Minnie, je vous promets qu'elle revient la semaine prochaine. Aujourd'hui je vais vous parler des Hydratants Intenses, les sérums qu'il faut appliquer quand on a du temps et qu'on peut se passer de ses mains pendant 30 min, parce qu'elles seront vraiment grasses, mais elles vous remercieront. J'en ai testé deux, Oh les Mains de LUSH et le traitement Hand Salve de Burt's Bees.



Oh les Mains de LUSH


Comme vous pouvez le voir sur la photo ci-dessus, mon bloc Oh les Mains est déjà bien usé, j'ai donc trouvé une photo d'une barre neuve avec une vraie main pour comparer la taille (ce n'est pas ma main, c'est une photo trouvée sur internet). Vous pouvez voir la liste des ingrédients ICI, c'est plein de bonnes choses pour nos petites mimines. L'odeur est douce, moi je sens la vanille mais Minnie trouve que ça sent la cire à bois!! C'est le soin que j'ai sur ma table de nuit, je m'en frotte les mains tous les soirs en me couchant, et même avec des gants en hiver pour garder l'hydratation un max et éviter de retapisser mes draps à la crème (enfin, ça ne me dérange pas tant que ça, ça sent bon!!). Je suis tombée amoureuse de ce sérum, j'ai déjà une barre neuve en stock!!

Burt's Bees Hand Salve

Mon matériel pour les ongles est dans mon bureau, vu que j'ai la chance de travailler à la maison: mon Helmer et tout son bazar côtoie les bouquins sur la littérature médiévale et le matériel de traduction, et dans le premier tiroir dudit Helmer, il y a tous mes soins. C'est là que trône Burt et sa crème des abeilles car, même si c'est un soin qui laisse les mains grasses, je m'en sers pendant la journée, si mes mains sont inconfortables, et le matin, juste avant de me mettre au travail, après avoir fait un peu de rangement et de ménage dans l'appart. Je ne sais pas si c'est l'odeur de la cire d'abeille ou de l'ecalyptus, mais pour moi BB's Hand Salve est un "soin médicament", ça sent efficace!!! Je pense qu'une fois que j'aurais fini ma crème Smitten de LUSH, je n'aurai plus besoin de Burt, mon soin Body Shop sera polyvalent, mais pour l'instant le duo marche bien!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...