Sunday, August 7, 2011

Minnie's Beauty Minute - How LUSH gave me my perfect shampoo

Hello everyone! This is the moment when I come out of my den (full of medical research stuff) to tell you about some beauty products. This week we're back with LUSH, testing some of their shampoos this time. I first tried three of their solid shampoo bars, Godiva, Squeaky Green and Seanik.

Some general remarks about the solid shampoo bars: 
It takes some time getting used to, you can either cut a bit of the bar or rub it directly on your skull. Honestly, it's not my favourite way of washing my hair, but well, one has to admit that it's very earth-friendly: you use very little product each time, so it lasts a long time, and there's no plastic bottle. All of my tests were done without conditioner and with two consecutive shampoos, because I found it was better with those bars: at the first round, it doesn't foam at all, I felt like adding a second dose. In the end, just as with the soaps, I did have a feeling of "really clean hair", more than with normal shampoos.

Godiva: 



Godiva is supposedly the sexiest shampoo ever, a shampoo+conditionner combo that will enable to cloak yourself with your healthy shiny hair. Maybe it was because of the big promises, but I have to admit I was a bit disappointed by it. It's fine, but nothing more, and I'm not really keen on jasmine so the scent quite bothered me.



Squeaky Green: 

 
Natural products sometimes have a reputation of not being very glamourous, and that's the case with Squeaky Green. Of course, appearance is not primordial, but honestly, this "doubtful green" bar is no decoration improvement to your bathroom. I was neither pleased or displeased with the smell, it didn't make a long-lasting impression on me, and the result was fine, not much to say about it.




Seanik: 


Of the three solid shampoo bars I tested, this one is definitely my favourite. Very nice smell (because you don't smell the jasmine, or at least I didn't!!), it's very fresh and leaves your hair soft and shiny, even without a conditioner. I was about to elect this one as the top, until I discovered...






Rehab: 


Before telling your more about this shampoo, I'm gonna explain shortly what kind of hair I have. It's curly and very dry, which means that I never leave it curly, because it looks ugly and frizzy, I always take the straightening irons out and try to discipline my mane. It usually makes it look ok, but I seldom find it pretty, my hair always feels like straw under my fingers, and mostly, it bothers not to be able to leave it curly from time to time...
So one evening, I take out the sample from Rehab to wash my hair, toweldry it after the shower and tie it up before starting to work on my research. Maybe an hour later, I take of my hair pin and discover the most beautiful curls my hair had ever experienced: big, round, shiny, it was simply amazing. And even the day after, my hair still felt amazing, I straightened it in no time before going to work, and it was so sleek and shiny!! I never had that with any shampoo and there's no doubt that a big bottle of Rehab will be in my next LUSH shopping cart. If you have damaged dry hair, you have to try it!!
See you next week, I might take a break from bath/body products and do some make-up!!


Bonjour les amis! Voici le moment où je sors de mon trou (plein de données de recherche médicales en ce moment), pour vous parler beauté. Cette semaine, nous retournons chez LUSH pour parler shampoings. J'ai tout d'abord essayé trois de leurs shampoings solides, Godiva, Capi'Vert et Oceanix.
Quelques remarques générales sur les shampoings solides: 
Il faut s'habituer à ces petits galets, c'est très différent des produits dont on a l'habitude. On peut soit en couper un morceau soit frotter le galet directement sur son cuir chevelu. Honnêtement, je n'aime pas trop ça, mais il faut admettre que c'est très écolo, on utilise très peu de produit donc ça dure très longtemps et il n'y a pas de contenant en plastique. Tous mes tests ont été fait sans après-shampoing mais avec deux shampoings de suite à chaque fois. Ce n'est pas une chose que je fais d'habitude, mais là j'en ai ressenti le besoin, le premier shampoing ne moussait pas du tout. Au final, avec tous, j'ai eu cette impression de "cheveux très propres", plus qu'avec les shampoings classiques, similaire au ressenti des savons.

Godiva: 


Godiva est censé être le produit le plus sexy qui soit, une combinaison shampoing-après-shampoing qui vous permettra de ne revêtir que votre chevelure sublime et brillante. Peut-être que c'est à cause de cette ambitieuse promesse, mais j'ai été assez déçue. C'est un bon shampoing, mais il n'a pour moi rien d'extraordinaire, d'autant plus que je ne suis pas du tout fan de l'odeur du jasmin, qui est très présente. 




Capi'Vert: 

 
Les produits naturels ont parfois la réputation de ne pas être très sexy, et c'est vraiment le cas avec Capi'Vert. Bien sûr, l'aspect ne fait pas tout, mais franchement, ce galet vert caca d'oie sur le bord de la baignoire, on a fait mieux. Je n'ai été ni déçue ni emballée par l'odeur, elle ne m'a pas laissée d'impression indélébile, et le résultat était pas mal, pas grand-chose à dire.





Oceanix: 


Des trois shampoings solides que j'ai testé, celui-ci est vraiment mon favori. Un parfum très sympa (parce qu'on ne sent pas le jasmin, ou tout du moins moi je ne l'ai pas senti!!), très frais, il laisse vos cheveux doux et brillants, toujours sans après-shampoing. Je m'apprêtai à lui octroyer la première place jusqu'à ce que je découvre...








Retour dans le Droit Chemin: 


Avant de vous en dire plus, je vais vous parler de mes cheveux. Ils sont bouclés et très secs, ce qui veut dire que je ne sors pas sans un passage par le lisseur. J'arrive à discipliner ma crinière mais je ne l'ai jamais trouvée belle, j'ai toujours l'impression que mes cheveux sont de la paille, et surtout, ça m'ennuie de ne jamais pouvoir les laisser bouclés sans avoir une masse informe et mousseuse. 
Un soir donc, je prends l'échantillon de RDlDC pour le laver les cheveux, je les sèche à la serviette et les attache avant de me mettre à bosser sur ma recherche. Une heure plus tard, je détache ma pince, et là, je me trouve face aux plus belles boucles que mes cheveux aient jamais faites: larges, brillantes, bien définies, c'était fantastique. Le lendemain matin, mes cheveux étaient toujours aussi doux et brillants, je les ai lissés en un rien de temps avant d'aller bosser, et ils étaient sublimes!! Je n'ai jamais connu ça avec aucun shampoing et il ne fait aucun doute que RDlDC sera dans mon panier la prochaine fois que je ferai mes courses chez LUSH!! Si vous avez les cheveux abîmés et fatigués, il faut absolument essayer ce shampoing, il fait des merveilles.
On se retrouve la semaine prochaine et cette fois, je ferai sans doute une pause dans les produits de bain/corps pour vous parler maquillage!





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...