Wednesday, August 17, 2011

LM Cosmetic Merlin


Today, I'm happy to introduce one of my favourite cartoon characters ever:


The medieval geek in me awoke very precociously and The Sword in the Stone was one of my favourite Disney movie when I was a kid and even if I now know how far is this impersonation from the medieval texts, I still retain a fondness for that crazy old loon. And I have to say that LM Cosmetic got it spot on in terms of colour, their blue from the Brocéliande collection is exactly the shade of his dress. You see it here in two coats, no top-coat, perfect application, opacity in two coats, glossy finish.






Of course, I didn't have far to go for inspiration to decorate that polish, and stars seemed an obvious choice, probably inspired by this picture:
This is John's Howe interpretation of Merlin in The Sword in the Stone


I'm not much in the mood for nail art right now, so I just added stones.




Aujourd'hui, je suis heureuse de vous présenter un de mes personnages de dessin animé préférés:



La médiéviste en moi fut précoce et Merlin l'Enchanteur a toujours été un de mes Disney préférés quand j'étais petite, et même maintenant que je sais à quel point ce personnage est éloigné des textes médiévaux, je garde une grande tendresse pour ce vieil irascible excentrique. Et je dois dire que LM Cosmetic a tapé juste en terme de couleurs, ce bleu est l'exacte nuance de sa robe. Vous le voyez ici en deux couches, sans top-coat, toujours une application parfaite, opaque en deux couches pour un fini très laqué.





L'inspiration pour la décoration de ce vernis n'a pas été compliquée à trouver
Voici Merlin selon John Howe pour la couverture du livre The Sword in the Stone
Je ne suis pas beaucoup d'humeur pour le nail-art en ce moment, donc j'ai juste ajouté des petits strass.




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...