Wednesday, August 24, 2011

Beauty Wednesday - Bio Oil

Welcome to the Beauty Wednesday, when we temporarily leave the world of nail polish to take care of the rest. But the rules I stand for concerning my hands are also valid for the rest of my body: what matters most for me is being and looking healthy more than being pampered, so my beauty reviews will be more about bodycare products than about make-up. I've told you many times already, I have a very poor skin. I think I always had quite a dry skin but it really suffered and became sick when I was working on my PhD thesis. Those were very tough years in terms of stress and they took a toll on my body, both due to stress and also because I fell into bulimia at that time and took a lot of weight in a very short time. As a result, my belly literally bursted out and got covered in stretch-marks. I guess it was quite symbolic of my thesis being my baby!!
All women have stretch marks, and I don't give a damn about those that I have on my breasts or bum. But those on the belly were really ugly and even after lost weight (not yet everything I want to lose but I'm on my way), they wouldn't heal.
So I started to look for something to nurture my belly. I had read that Barbary Fig essential oil was miraculous so I bought a bottle and gave it a try. I was highly disappointed. It was unpleasant to use, very greasy and I found it impossible to make it penetrate. I saw absolutely no change in my skin so I emptied the bottle thinking I would keep my ugly marks. And then, I read a review on Teddy's blog Planète Beauté (yes, I will mention Teddy quite often in this section!!) about Bio Oil.

Bio Oil claims to be different from other body oils thanks to the exclusive PurCellin Oil (tm) that enables it to be without water: it sinks better in the skin and the absence of oxygen gives it a very long-lasting potency. If you want more information, go there: Bio Oil.
 After a quick search on Ebay, I found a 200ml bottle for a little over 15 euros and decided to give it a try. I apply it once a day, only on the belly, right after my shower in the evening. The first major difference with my disappointed Barbary Fig Oil is that you need a very small quantity and it easily sinks into the skin, you don't feel all greasy for hours. The smell is very light, a bit flowery, all in all pleasant. And, what's more important than everything else, IT WORKS!! I've been using Bio Oil for six months now (and my bottle is not empty yet), and my stretch marks are totally healed. Of course, they're still a bit visible, the only invisible stretch marks are the ones you don't have because you moisturize before they appear, but those thin lines are a huge change from the red bloody cracks I used to have. Maybe even the lines will disappear after a while, because I have no intention of stopping my daily application of Bio Oil!! I haven't used in on any other parts of my body but it is said to work miracles for every skin marks or dryness, so I'll probably try it as masks this winter.
That's all for today folks, see you tomorrow for a brand new polish for which I've barely seen swatches yet!! (if you want a sneak peek, go there and like it: http://www.facebook.com/pages/The-Purple-Fairy-Book/178744172191370)

Bienvenue au Mercredi Beauté, où l'on délaisse un peu le monde du vernis pour s'intéresser au reste. Néanmoins, les règles que j'applique dans ma manucure tiennent aussi pour le corps en général: ce qui compte pour moi, c'est avant tout paraître et être en bonne santé, donc mes revues s'attarderont plus sur les soins que sur le maquillage. Je vous l'ai déjà dit pas mal de fois, j'ai une peau de m***de. Je pense que j'ai toujours eu la peau fragile, mais c'est sans aucun doute le stress de mes années de thèse qui l'ont rendue malade. Ce fut une période très dure et mon corps en porte encore les stigmates, que ce soit avec l'eczema ou avec le fait que je suis tombée dans la boulimie, j'ai pris énormément de poids en peu de temps. A une époque, mon ventre a litéralement explosé et s'est couvert de vergétures. Je pense que c'était assez symbolique du fait que ma thèse a vraiment été un bébé (à la conception et à la  naissance douloureuse!!).
Toutes les femmes ont des vergétures, et je me fiche complètement de celles qui sont sur ma poitrine ou sur mes fesses. Mais celles qui sont sur mon ventre étaient vraiment laides, même après une perte de poids (bon, je n'ai pas encore tout perdu, mais on y travaille!!), elles ne guérissaient pas.
Je me suis donc mise en quête d'un soin pour mon ventre. J'avais lu que l'huile essentiel de figue de barbarie faisait des miracles, donc j'en ai acheté une bouteille pour essayer. J'ai été très deçue. L'utilisation était déplaisante, très grasse et impossible à faire pénétrer, et surtout je n'ai vu aucun changement sur ma peau. J'ai donc vidé ma bouteille en pensant que je garderais mes horribles marques, jusqu'à ce que je lise un article de Teddy sur Bio-Oil.

Bio Oil se différencie des autres huiles pour le corps grâce à son composant exclusif le PurCellin Oil qui lui permet de ne pas contenir d'eau: elle pénètre mieux et l'absence d'oxygène fait que les actifs ne s'oxydent pas avec le temps. Pour plus d'informations, voir ici: Bio Oil
Après une recherche sur Ebay, j'ai trouvé une bouteille de 200ml pour un peu plus de 15 euros et j'ai donc tenté le coup. Je l'applique une fois par jour, uniquement sur le ventre, le soir après ma douche. La première grosse différence avec l'huile de figue de barbarie est qu'elle pénètre très facilement, on n'a pas du tout l'impression d'être toute grasse. L'odeur est légère, fleurie, plutôt plaisante. Mais surtout, et c'est bien le plus important, CA MARCHE!! Cela fait maintenant six mois que j'utilise Bio Oil (et il en reste encore dans la bouteille), et mes vergétures sont guéries. Elles sont encore visibles, je ne suis pas sûre qu'on puisse totalement effacer les vergétures, mais ces petites lignes blanches ne sont rien comparées aux affreuses marques rouges et sanguinolentes que j'avais il y a encore quelques mois. Je vais de toutes façons continuer à utiliser Bio Oil tous les jours, et peut-être que j'arriverai à les faire disparaître! Je ne l'ai pas essayée sur d'autres parties du corps mais je pense en faire des masques cet hiver.
C'est tout pour aujourd'hui les amis, à demain pour un vernis tout neuf que je n'ai pour l'instant quasiment pas vu sur Internet (si vous voulez en savoir plus, http://www.facebook.com/pages/The-Purple-Fairy-Book/178744172191370)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...